מה כדאי לדעת על הצבעים בציורים לילדים

מהו צבע? כחול, אדום, ירוק. השתקפות של קרני האור. אבל האם הוא רק זה? נראה שלא. הידעתם שצבע הבית משפיע על ההתרחשות בו? או על מצבכם הנפשי והבריאותי? צבעים קיימים מאז ומעולם, אך מלבד יופיים יש בהם גם מעבר לכך. כשאנו מתבוננים בצבע, אנו מבחינים בשתי רמות, הראשונה הראייה הפיזית הגלויה לעין, אותה אנו מזהים על פי הצבעים המוכרים. בנוסף לראיה זו עולם הצבעים מסמל תחושות שונות לכל צבע וכאן בדיוק רוצים להתייחס בהמשך.
הצבעים שעליהם אנו מסתכלים ואותם אנו אוהבים משפיעים על מצבי הרוח שלנו, מחשבותינו ורגשותינו. כתוצאה מכך מושפעת בריאותנו הנפשית והפיזית. כאשר ילד צובע דפי צביעה להדפסה אפשר להבין דברים חשובים מהצבעים שהוא משתמש. מחקרים מלמדים שאם נותנים אותו דף צביעה ל-100 ילדים שונים כמעט שום דף לא יהיה צבועה אותו דבר. גם אצל המבוגרים אותו דבר.




אז מה מסמל כל צבע בחיים שלנו? הצבעה אדום מסמל כעס ואנרגיות טעונות, לעומתו הצבע הכחול מרגיע. ורוד הוא צבע האהבה ללא תנאי וירוק הוא צבע הטבע, צבע השלום והרמוניה. צהוב הוא צבע של נוכחות, שחור הוא צבע של הטמעת תהליכים ולבן הוא צבע בהיר של אור, רוגע וקדושה.

הצבעים יכולים לשמש לקידום מנות המשכל של תינוקות. מחקרים זיהו קשר ממשי בין מנת המשכל של ילדים לבין החשיפה לצבע. ילדים שנחשפו לצבעוניות פיתחו יכולות שכליות גבוהות יותר מילדים שנחשפו לשחור ולבן בלבד. המדהים במחקר זה, הוא שנבדקו גם ילדים עיוורים ומצאו אצלם את אותם הנתונים, למרות שהם בכלל לא רואים. מכאן הסיקו, שכנראה לצבעים ישנם השפעות מעבר לרמה הנתפסת בחוש הראייה. המחקרים טוענים כי לכל צבע גל משלו, ובהתאם לו הוא רוטט ומשפיע על הסביבה.




גלי הצבע אינם משפיעים רק על ההשכלה. על פי תורת הפאנג שוואי שהיא תורה סינית המדברת על עיצוב הבית, על רהיטיו וצבעיו, כך שישרה אנרגיות מסוימות, ניתן לצבוע את ביתך בצבע מסוים והוא ישפיע על מה יקרה בתוכו. בית שנצבע באדום מעודד תחלופה של לקוחות, לכן הוא מועדף על-ידי מסעדות כמו “מקדונלד’ס” לדוגמה ששילבו אותו בלוגו שלהם. בדומה לאדום, גם הצהוב והכתום ממריצים ומעוררים את המתרחש בבית. הירוק, הכחול והסגול על גוניהם השונים, משרים אווירת רוגע של פחות פעילות, הרפיה ונוחות,לכן בתי חולים מעדיפים את הצבע הירוק. דיבר נועד עכשיו על בתי עסק, אך כיצד תצבעו את ביתכם הפרטי כדי להשרות בו את האווירה שאתם רוצים? אז ככה, קיבצנו עבורכם את רוב הצבעים המרכזיים, רק תבחרו צבע ותצבעו.


צפיות: 6,002 views
דירוג: 1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 StarsLoading...

דפי צביעה נוספים

הוספת תגובה

נגישות